Trening




trening siłowyDoskonale zdajemy sobie sprawę, że aktywność fizyczna, wysiłek sprawia, że tracimy spore ilości wody z naszego organizmu. Tym samym musimy ją uzupełniać a możemy to czynić na wiele różnorodnych sposobów. Do wyboru mamy bowiem szereg różnorodnych soków, napojów, dlatego warto zastanowić się, które z nich wpływają idealnie na nasz organizm, a które nie są dobre aby zastosować je w czasie wysiłku fizycznego.

Soki czy woda?

Na pewno zastanawiamy się co lepiej pić – soki czy też wodę. Soki cechują się wysoką osmolarnością, a wszystko dlatego, że posiadają znaczną zawartość węglowodanów. Tak samo jest z napojami takimi jak coca cola. Wywołują one efekt uciekania wody z krwiobiegu do jelit, a dzięki temu wyrównuje się stężenie. Jeśli w jelitach znajduje się zbyt duża ilość wody, wówczas możemy mieć do czynienia z biegunkami, nudnościami i ogólnie złym samopoczuciem. Tym samym jeżeli nawadniamy organizm sokami jednocześnie sprawiamy, że woda szybciej z niego ucieka. Z kolei woda mineralna zastosowana przy intensywnych ćwiczeniach doskonale nawadnia organizm a jednocześnie nie obciąża jelit. Jednak także powinniśmy się zapoznać z jej składem gdyż niektóre wody cechują się znaczną ilością magnezu. Ten ma na ogół dobre działanie, albowiem zapobiega skurczom łydek, ale nie należy go przyjmować w zbyt dużych ilościach. Warto mieć na uwadze, aby woda zawierała jak największe ilości sodu, ponieważ to on najszybciej wydostaje się z organizmu. Woda jest więc o wiele lepsza od soku, a dodatkowo nie dostarcza żadnych zbędnych kalorii. Znakomite są także suplementy, które możemy spotkać na przykład w napojach energetyzujących.

Jak często pić wodę w czasie treningu?

Jeśli intensywnie trenujemy musimy mieć na uwadze, aby nie dopuszczać do pojawienia się uczucia pragnienia. Warto więc systematycznie nawadniać nasz organizm, bowiem trening powinien być przyjemnością a nie walką. Należy więc sięgać co piętnaście minut po napoje i wody ale pamiętać trzeba że napój także nie możemy być zbyt zimny aby nie nabawić się przeziębienia.