Studzić zapały

admin Czerwiec 26, 2015 Możliwość komentowania Studzić zapały została wyłączona



białkoPowszechnie uważa się, że stosując w codziennej diecie dużą ilość białka, stosując odżywki białkowe, możemy szybko osiągnąć takie cele jak chociażby zwiększona masa naszych mięśni. Po części jest w tym stwierdzeniu słuszność, ale musimy pamiętać o tym, że spożywanie białka w nadmiarze może być szkodliwe i powodować różne dolegliwości. W przypadku osób zdrowych, nietrenujących intensywnie na siłowni, suplementowanie się produktami białkowymi nie jest wskazane. Należy oczywiście zadbać o właściwą porcję białka, ale tylko i wyłącznie w codziennej diecie. Jaka ilość białka zatem powinna nam wystarczyć? W przypadku osób nietrenujących powinno to być 0,8 grama na każdy kilogram masy ciała, natomiast u osób trenujących mówimy o 1,2 grama na każdy kilogram masy ciała i tych wskaźników nie należy przekraczać. Dlaczego? Zbyt duża ilość białka to problemy natury zdrowotnej. Jakie?

Najlepsze białko

Przede wszystkim nadmiar białka w spożywanych pokarmach to wyższy poziom cholesterolu, a ten jak wiadomo nie jest w naszym organizmie pożądany w zbyt dużym stężeniu. Jeśli mówimy o białku pochodzenia zwierzęcego, to jego nadmiar może stać się przyczyną takich schorzeń jak nadciśnienie tętnicze, bezsenność, nerwowość czy też przyczynić się do różnych chorób związanych z sercem. Jeśli mówimy o spożywaniu białka, to musimy w tym miejscu wskazać w sposób szczególny na dietę wegetarian. Jak wiadomo, sporą ilość białka zapewnia nam spożywanie mięsa, co w przypadku osób preferujących styl wegetariański, jest oczywiście niemożliwe. Takie osoby powinny zatem spożywać zwiększoną ilość roślin strączkowych, dzięki czemu mogą one zrekompensować niedobór białek spowodowany odstawieniem mięsa. Białko jest bardzo ważnym składnikiem codziennej diety. Ma ono szczególne znaczenie w przypadku osób trenujących, starających się zwiększyć swoją masę mięśniową. Musimy jednak pamiętać o tym, że białko w nadmiarze oznacza spore kłopoty zdrowotne, a więc w tej sytuacji należy studzić zapały i pamiętać o tym, aby białka nie przyjmować zbyt wiele.

Comments are closed.