Odżywki energetyczne

admin Sierpień 12, 2016 Możliwość komentowania Odżywki energetyczne została wyłączona



Coraz popularniejsze na naszym rynku są suplementy diety. Dlaczego? Odpowiedz jest prosta albowiem poprawiają pracę naszego organizmu a co za tym idzie sprawiają, że czujemy się lepiej, mamy więcej siły i energii. Przyjrzyjmy się, więc odżywkom o charakterze energetycznym, albowiem to one polecane są dla osób aktywnych fizycznie, ale także i umysłowo. Istotne znaczenie mają współcześnie łatwo dostępne na rynku odżywki energetyczne. Podstawowymi składnikami tego typu odżywek są węglowodany i tłuszcze, a to właśnie one są najważniejszym źródłem energii, którą to wykorzystujemy w czasie ćwiczeń oraz pracy.

Popularne odżywki energetyczne

Obecnie jednymi z najbardziej popularnych suplementów są właśnie odżywki o charakterze energetycznym. Są to odżywki węglowodanowe. Różnią się one od siebie nie tylko jakością, ale również stężeniem cukrów jakie to są w nich zawarte. Najczęściej tego typu odżywki zawierają w swoim składzie cukry proste, takie jak glukoza czy też fruktoza, a także cukry złożone. Można spotkać się także z odzywkami, które to składają się względnie z mieszaniny cukrów prostych oraz cukrów złożonych. Takie suplementy diety najczęściej podawane są w formie napojów, dlatego też mogą różnić się od siebie stężeniem węglowodanów. Wyróżnić można napoje hipotoniczne, izotoniczne, a także hipertoniczne. Odżywki te zalecane są przede wszystkim w czasie trwania intensywnego wysiłku fizycznego, a także po jego zakończeniu.

Suplementy tłuszczowe

Odżywki energetyczne to także odżywki tłuszczowe. Jeśli chcemy wyjaśnić czym są musimy powiedzieć, że są one specjalnym rodzaje tłuszczu pokarmowego, który to wyróżnia się wysoką energetycznością i jednocześnie szybką wchłanialnością. Tego typu odżywki są doskonałe jeśli szybko chcemy uzupełnić nasz niedobór energii. Mogą być one także znakomicie wykorzystane w tworzeniu masy mięśniowej. Dodatkowo mają one tendencję do magazynowania się w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej, dlatego też nie warto przyjmować ich zbyt wiele. Najczęściej przyjmuje się je przed wysiłkiem fizycznym.

Comments are closed.