Kreatyna




kreatynaJedną z najpopularniejszych odżywek jest kreatyna, którą to powszechnie stosują sportowcy na całym świecie. Jest to aminokwas, który przyjmowany w postaci suplementu diety sprawia, że poprawia się nasza energia, wytrzymałość a dzięki temu mamy szansę zwiększyć pracę i aktywność fizyczną. Tym samym kreatynę należy brać zarówno przed jak i po wysiłku. Naturalnie nie tylko kreatyna jest istotnym elementem, ponieważ jest w stanie tylko pobudzić do pracy nasz organizm, reszta zależy od naszej aktywności fizycznej.

Jak przyjmować kreatynę?

Jeżeli zastanawiamy się w jaki sposób przyjmować kreatynę aby poprawić swoją kondycję fizyczną i wspomóc ćwiczenia musimy mieć na uwadze, że w czasie trwania suplementacji powinniśmy przyjmować zwiększone ilości wody. Wszystko dlatego, że kreatyna sprawia, że nasz organizm szybciej się odwadnia, dlatego też woda jest niezbędnym składnikiem w czasie suplementacji. Kreatynę można uznać za odżywkę typową, która to nie zmniejszy masy naszego ciała, lecz przeciwnie wspomoże budowanie naszych mięśni. Jest to substancja z której z całą pewnością należy skorzystać jeżeli zależy nam aby nasze wyniki i efekty w sporcie były lepsze aniżeli dotychczas, lecz należy mieć także na uwadze jej właściwe dawkowanie i dozowanie. Należy przyjmować kreatynę zgodnie z zaleceniami lekarza, bądź też ulotką jaka jest na niej umieszczona. Jeżeli zażywamy kreatynę w nadmiernych ilościach wówczas to możemy spowodować wiele skutków ubocznych. Przede wszystkim możemy mieć do czynienia z nadmiernym tyciem, biegunką oraz bólami żołądka. Co więcej niewłaściwie przyjmowana kreatyna może spowodować także skurcze mięśni. Warto mieć na uwadze także to, że nie mogą jej przyjmować osoby poniżej osiemnastego roku życia, a także te, które cierpią na choroby nerek. Odżywki zawierające kreatynę w swoim składzie są szczególnie cenione przez osoby żyjące aktywnie, a tym samym jest bardzo często kupowana i stosowana.